tisdag 13 januari 2015

Vantar

Äntligen är min första vante klar! Ja, jag måste ju givetvis göra den andra också... Fick en magnetplatta för mönster i julklapp av min karl från KnitPro och den underlättade verkligen mönsterläsningen, så från att ha suttit fast i evigheter fick jag äntligen tummen ur och fick ett flyt i stickningen! Ikväll blev första vanten klar, trådarna är fästa och allt! Imorgon ska jag lägga upp för den andra.



Har konstaterat att jag har en ganska lång projektlista nu...

  • Göra färdigt W:s ribbstickade ullbyxor från eget mönster
  • Andra vanten av Karin Kurbits vantar
  • Räv-luvan, kombinerad mössa/luva och halsduk, till W. Mönster finns men jag frihandar min.
  • Frihandade vantar till W, har sett ut på många olika sätt men nu tror jag att jag äntligen kommit på hur de ska se ut.
  • Tröja till William, har inte hittat mönster än men har spunnit garnet färdigt till den.
  • Tofflor till M 
  • Vantar till M i samma modell som de till W.
  • Hitta mönster till kofta till mig och göra den, passa på att lära mig att sticka spetsmönster
  • Garn är inhandlat till Lalylalas Vlad the Vampire till W
  • Lalylalas Dirk the Dragon till M, tips på skimrande garn sökes!
  • Och så måste jag lära mig sticka flätor för att kunna sticka denna uggletröjan till mig!
  • Och denna kaffemuggsgrejen 
  • Totoro mössa till M
  • Spetsstrumpor till mig
Tja, finns säkert massor av mer men detta är väl det jag har att börja med :P Om någon känner sig sugen på att dumpa lite garn hos mig så är det helt ok :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar