lördag 26 juli 2014

Jublar!

För ett tag sedan efterlyste jag på fb fläder blommor att få plocka. Jag fick napp av en kvinna och väl på plats pratade vi på om allt och inget. Så kom vi fram till att hon hade får och jag nämnde att jag var intresserad av att lära mig tova och spinna ull. Hon berättade då att hon hade en spinnrock i sin loppis, dem var dock tingad men hon skulle höra av sig ifall den inte blev såld. Lite senare berättade hon att kvinnan som tingat den släppte den till mig och nu har jag inväntat lönen och spinnrocken är precis hämtad!

Som tur är har vi besök och E håller också på att lära sig spinna så hon hade resurser med sig!  Hon har visat hur den ska träs och ställas in och nu när barnen somnat ska jag sätta mig och prova med ullen som hon har med sig! Har hunnit testa snabbt men än så länge är det bara kaos i huvudet. Kordination är inte min starka sida så foten stannar hela tiden när jag försöker få händerna att samarbeta! Men detta ska bli så kul!! Jag är i extas! Tänk att kunna göra kläderna helt från grunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar